א. הכנה למכרזי ניהול לבתי ספר/ למכרזי ניהול מחלקות חינוך/ למכרזי פיקוח  
   ב. כתיבת קורות חיים והכנה לראיונות עבודה

 
א. הכנה למכרזי ניהול או למכרזי פיקוח: ההצלחה במכרזים לניהול בתי ספר, לניהול מחלקות חינוך או לפיקוח, היא תוצר של קשירת קשרים עם קברניטי החינוך, ניסיון מוצלח ומוכח בתפקידי ניהול, והופעה משכנעת ומקצועית במכרז הכוללת גם אינטראקציה נכונה עם חברי וועדת הבחינה.
על מנת לבנות אסטרטגיה נכונה לשיווק עצמי עליך לבחור עם מי להיפגש קודם ועם מי אחר כך? לדעת למתג את עצמך כמי שהיא בעלת ניסיון ניהולי מוכח ובעלת יחודיות ויזמות שתוביל את בית הספר שבנהולה להישגים מרשימים ולעשייה חינוכית, חברתית ופדגוגית יוצאת מן הכלל. עליך לבנות לעצמך מיתוג אישי משכנע, חזון לתלפקיד המוצע, ולהפגין מומחיות בתחום והתלהבות ומוטיבציה לתפקיד. על החזון שאת מציגה לענות על צרכי האוכלוסייה הספציפית אותה את הולכת לשרת, ועליו להיות בהלימה לאני המאמין של הממונים שיהיו לך באותו מקום.  עליך להציג יוזמות ופרויקטים מיוחדים שביצעת, להפגין יכולות ניהוליות ותקשורתיות טובות עם הכפיפים, העמיתים, הממונים ומקבלי השירות. עליך להשתמש בטרמינולוגיה מקצועית ולהדגיש איך טיפלת בנושאים שרלוונטיים לתקופה ולמקום. עליך להפגין ידע, להתלבש ולהתנהג בצורה מכבדת ומכובדת, ולדעת לשכנע את חברי הוועדה שאת אמינה, ושיהיה להם טוב ונעים לעבוד איתך!
כאן במכון למימוש זכויות מורים תקבלו את השאלות שתישאלו במכרז ואת ההבנייה של התשובות שעליכם לענות  בהתאם לניסיונכם וכישוריכם ובהלימה לדרישות ולצפיות של המראיינים. ישבתי במאות מכרזים ואוכל להביא אתכם למקום בו תגיעו מוכנים למכרז! 

 אל תוותרו על לפחות מפגש הכנה אחד! הדבר שהכי קשה לבן אדם הוא לשווק ולמכור את עצמו לאחרים ואני כאן לעזור לכם להצליח!

 
 רצוי לבוא להכנה לקראת המכרזים עוד לפני יציאת פרסום המכרזים. כבר בחודשים ינואר פברואר. כי מרגע שיצא המכרז אסור להם להיפגש ולהכיר אתכם כמועמדים שניגשים למכרז. כך שאם אתם כבר משמים עבור הכנה, קחו את ההדרכה לפני הפרסומים, על מנת שההדרכה תשמש אתכם גם בפגישות עם מפקחי משרד החינוך ומנהלי מחלקות החינוך במקומות שם הנכם רוצים לנהל. רושם ראשוני יש רק פעם אחת- ויש לו השלכות מרחיקות לכת על האופן בו ישפטו את מידת התאמתכם לדרישות הממונים.
כשקובעים פגישות חשוב להכיר את המדרג ההיררכי, ואת המפה הפוליטית, ולדעת למי צריך לפנות קודם ולמי אחר כך, על מי לסמוך שיאמר רק מילים טובות ועל מי לא! וגם חשוב להכיר את הסגנון האישי של כל אחד מראיין ומהם העקרונות והערכים המרכזיים שהוא מחזיק, ולדבר על הנושאים והערכים שהוא מחשיב במיוחד.

חשוב גם לדעת באלו הצהרות לא להשתמש! שאלה כגון- האם תסכים לנהל חטיבת ביניים במבנה שש שנתי או לנהל רק חטיבה עצמאית? היא לא שאלה תמימה של מהי עדיפותך?כאן במכון נכין אתכם גם מה ואיך לומר, וגם מה לא לומר!
כ

ראו המלצות בתחתית הדף...


 
 
ב. כתיבת קורות חיים והדרכה למציאת עבודה- קורות החיים מהווים את הרושם הראשון בהצגת מועמדותכם לכל מקום עבודה ו/או תפקיד חדש. חשוב ליצור בידול ויחודיות בקורות החיים שיגרמו לממונה לרצות לפגוש אתכם.  חשוב להציג בקורות חיים גם הכשרות וניסיון בתחום הנדרש, וגם פרויקטים מיוחדים בסדר גודל או חשיבות מרשימים כדי שהממונה יבין, שזו הבשורה והשליחות המיוחדת שאתם מביאים איתכם לתפקיד. דרך כתיבת קורות החיים והשימוש בטרמינולוגיה מקצועית עכשווית חשוב ליצירת הרושם, וחשוב לא פחות להראות מתוך הפרויקטים שעשיתם שאתם יודעים לעבוד בצוות, להתחדש ולענות על צרכי השטח, ושיש לכם תעוזה לפעול בגדול! 
אם הנכם
חדשים בתחום, או מבוגרים שיצאו לפנסיה מוקדמת או נפלטו ממקום עבודה שנסגר, תיאלצו להשתדל כפליים כדי לשכנע את המעסיקים לבחור דווקא בכם, ולכן חשוב מאוד לרשום שמות ממליצים ידועים ומוערכים בתחום שמכירים אתכם מתוך עבודה משותפת, או הכשרה מקצועית שעשיתם ביחד, ושאתם סומכים על חוות הדעת שיאמרו עליכם במאה אחוז!
לעיתים רבות, חשוב לא להסתפק בקורות החיים ולבוא למכרז, אלא ליזום פגישה פנים אל פנים עם המעסיק לפני הגשת המועמדות למכרז, כי אז יש יותר זמן לערוך שיחת היכרות מעמיקה וליצור קשר רגשי אחד על אחד. אם הצלחתם לקבל את הסכמתם לפגוש אתכם טרם המכרז- בואו לשיחת הדרכה איך כדאי למתג את עצמכם ולהציג את חזונכם לגבי האופן שבו תפעלו אם וכאשר תיבחרו!

חשוב לקרוא להבין כל אינפורמציה על מקום העבודה שאליו ברצונכם להגיע, ועל הממונה שיושב בראש וועדת הבחירה במכרז, ולהתאים את הצגתכם למה שהמעסיק מחפש! אל תנאמו נאומים על איך דברים אמורים להתנהל. דברו על מה עשיתם בתוך התפקידים שביצעתם ואיך הגדלתם ראש בתחומי אחריותכם! בחרו דוגמאות מהדברים שייתנו מענה לקשיים ולכשלים של הארגון אליו אתם נכנסים. ככול שתבינו טוב יותר מה יכול לקרות בעוד שנה, ובעוד שלוש שנים אם תיבחרו לתפקיד, ותדברו על כך בראיון גם אם לא נשאלתם על כך, כך תצליחו טוב יותר לגבור בתחרות על המועמדים האחרים ולזכות במכרז!
 
חשוב לזכור: בחירת מועמד לתפקיד אינה רק רציונאלית ועל פי נתונים אקדמיים ומקצועיים. היא גם אינטואיטיבית ורגשית! לכן חשוב להגיע מלמטה למעלה, לקבל באהבה כל שאלה מצד המראיין, לא להתווכח איתו על קביעות שהוא אומר במכרז גם אם אתם בטוחים שהוא טועה. לבנות אמון, זרימה, התלהבות, ביטחון, אהדה- או כל מענה  שלדעתכם המראיין זקוק לו, מכם, אם תתקבלו לתפקיד, בהתאם לאישיותו ולצרכי המקום.
 



מכתבי תודה והמלצות: 


א. שלום דר' ניצן                                                                                                               
חשוב לי לבשר לך שזכיתי יחד עם עוד 3 מועמדות במכרז לניהול בתי ספר בעיר שלי.
היו 30 מועמדים ל-4 בתי ספר, ביניהם גם שתי סגניות, ואני שאני רק רכזת שכבה התקבלתי והן לא!
הרגשתי שלא הייתי מצליחה לעשות את זה אילו לא הייתי באה אלייך לפני המכרז.
ביקשתי ממך רשות להקליט את השיחה, ושמעתי את מה שאמרת לי שוב ושוב כשעשיתי הליכות בערבים, וגם עכשיו כשאני שומעת איך ממש "קטלת" אותי, והיית קצת קשוחה איתי, ומיקדת אותי בדברים לגמרי אחרים ממה שרציתי לדבר- וממש צדקת!
בהתחלת המכרז קצת התרגשתי, אבל איך שהצגתי את עצמי כמו שהכנת אותי, הרגשתי ביטחון, דיברתי בשטף וברהיטות, וחשתי שהדברים שאני אומרת מתקבלים בהערכה אצל הבוחנים.
קיבלתי קומפלימנטים, והעיקר- זכיתי!!!!
המון תודה, ואני ממש מעריכה את העבודה שעשית איתי.
חד משמעית, לא הייתי עוברת את המכרז בלעדייך.
ואמליץ בחום לכל מי שניגשת למכרז- לעבור דרכך!
תודה תודה תודה
                                                                           א.ח.ד


___________________________________________________________________________     
                                           
ב. לניצן היקרה
התקבלתי למשרת פיקוח על הגנים!
תודה על ההדרכה המעולה כשהכנת אותי למכרז!
ידעת לתמצת את עיקר העשייה שלי בהכנסת הלמידה המשמעותית בקרב הגננות אותן אני מדריכה, את השימוש באמצעי המחשה, לימוד תוך כדי סיורים בטבע, עידוד הסקרנות וההשתאות בקרב הילדים, ומתן הנחייה פרטנית לילדים התת משיגים לשם המשך השתלבותם במסגרת החינוך הרגיל.
הרגשתי במכרז שאני מובילה את השומעים אחרי, ואכן, אמרו לי שהייתי מצויינת!
תודה רבה, ואני שמחה שבאתי אליך.
                                                                         ג.פ.
___________________________________________________________________________

ג. ניצן יקרה
כבר הרבה זמן שאני רוצה לספר לך 
שעברתי את המכרז, 
וקיבלתי לנהל את בית הספר שרציתי.
תודה
                         א. ש.

_____________________________________________________________________________

ד. לדר' ניצן ברוקס
ערב טוב
רציתי לעדכן אותך שמחר אני אמור לקבל את מכתב הוועדה על בחירתה בי לתפקיד מנהל אגף חינוך ב..
אני מאוד מעריך את השיחה שהייתה לנו וחושב שהיה לה חלק משמעותי בהצלחתי.


המלצות מסטודנטים שהכנתי לראיון קבלה למסלול לימודים 
   ניצן היקרה
   רציתי לומר תודה רבה על תהליך הלווי לקראת ראיון הקבלה ללימודי טיפול.
   למפגש הגעתי מהוססת וחוששת, אך בתוך מספר דקות הצלחת למצוא בתוכי את כל הכוחות,
   שמת אותן בזרקור. קיבלתי כלים משמעותיים להצלחה בראיון.

   שוחחנו ארוכות וסייעת לי להדגיש היבטים שונים בעצמי, ובניסיון שצברתי לאורך שנים.
   כל זאת בנועם, ברגישות ובמקצועיות רבה. 
 
  הלווי והתמיכה נמשכו גם אחרי הפגישה ועד לאחרי הראיון. 
  את הראיון כמובן שצלחתי, והתקבלתי!

  תודה רבה על הכול, שמחה שפגשתי בך!

                                                                      ל.ז. 
                                                        כ.א.ע.

____________________________________________________________________________




   






   
​  



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הדרכה להצלחה במכרזי ניהול ופיקוח, ובמבחני אבני ראשה