יעוץ פדגוגי לתלמידים ולהורי תלמידים שמתקשים להעלות הישגים, ולהשתלב בב"ס
 מתוך ניסיון בעבודה עם תלמידים  עשרות  שנים, למדתי, דבר ראשון, להאמין לכל
 מה  שהם מספרים: תלמידים שמספרים  ש"המורה לא טוב" מתכוונים בעצם לומר, 
 שהם לא  מבינים  את  התהליך של השיעור,  מה הרעיון  המרכזי?  מה הם  צריכים
 לעשות בשיעורי הבית? איך הנושאים הנלמדים קשורים לחייהם היומיומיים? ומדוע
 חשוב להם ללמוד את הדברים הנלמדים? משרד החינוך קורא לזה "הוראה/ למידה
 משמעותית". תלמידים שלא רוצים ללמוד, בעצם אומרים: "אני צריך מישהו שיישב
 לידי ויראה למה אני לא מצליח", או שלפחות רק יהיה לידי בקושי.  קשה  להרגיש
 כשלון כשעושים מאמצים רבים שלא נושאים פרי, ובעיקר כשהבעייה נמשכת לאורך זמן! 

 
 כל אחד, כאשר הוא שרוי בקושי, הוא חייב להרגיש ש"הוא לא שקוף". שיש מישהו שנושא איתו את הקושי. אבל
 גם מורים והורים טובים ואוהבים שנושאים את הקושי עם התלמיד, לא תמיד מצליחים לפתור לו את הקושי, ולעיתים מתוך הזדהות יתר, הופכים לסובלים יחד איתו.
לכן חשוב לאבחן, לא רק את התסמינים של הקושי, אלא את מקור הבעייה!!
לעיתים תלמיד מרגיש בודד בכיתה. והרגשה של דחייה לא מאפשרת לו ללמוד. כיועצת חינוכית, למדתי להקנות לתלמיד כלים למצוא חבר לפחות אחד טוב במיוחד בכיתה. זה עושה שינוי עצום. זה מחזק תחושת ערך ויכולת, מחזק את הביטחון העצמי, ומקל מאוד על הנשמה.
לעיתים תלמיד מאוד חברותי אבל הישגיו הלימודיים גרועים. יכולות להיות לכך סיבות רבות: פערים לימודיים, אסטרטגיות למידה לא טובות, קשיי למידה הנובעים מלקויות למידה ו/או קשיים פסיכולוגיים המצריכים אבחון
פסיכו-דידקטי. לעיתים הבעייה היא של קשב וריכוז  ואז  צריך  אבחון  MOXO,  או  אבחון נירולוגי. גם קשיים כלכליים ו/או משפחתיים משפיעים מאוד על יכולת הריכוז של התלמידים. 
לתלמידים, כמו למבוגרים, והייחוד במצבי מצוקה, אין הרבה סבלנות להקשיב כשהשיחה לא מועילה להם, או נעשית על ידי אדם שלא מדבר בשפתם ומתוך עולמם. לכן יש תלמידים שמסרבים לשיחות טיפוליות. עם זאת, כאשר המטפל או היועץ מצליח לזהות ולראות את בעייתם, ונותן עצות שעוזרות להם להבין את עולמם הפנימי ול
גבש אסטרטגיות לפתרון קשייהם- הם שמחים לשתף פעולה ונבנים מכך.

חשוב להגיע לאיש מקצוע אמין ומנוסה, שידע לאבחן, מתי שיחות של מאמן או יועץ זה מספיק, מתי חשוב ללכת למומחה (לאבדנות,  להתמכרויות,  הפרעות  אכילה  וכד'- קשיים שעלולים להתגלגל עד כדי סכנת חיים וחשוב לתפוס את זה בזמן), ומתי חייבים גם טיפול של  הוראה  ושיחות  וגם טיפול תרופתי (למשל: בעייה חמורה של קשב וריכוז מצריכה גם אסטרטגיות למידה ולווי בארגון, וגם טיפול תרופתי;  או למשל: חרדה קשה לאורך זמן שמצריכה טיפול פסיכיאטרי של שיחות ותרופות בעת התפרצותה).


תפקידנו כהורים:  לעמוד לצד ילדו, ולוודא שילדנו מקבלים את המענים המיטביים להצלחתם, אם וכאשר הם מבקשים זאת, ואם כאשר אנו מבחינים במצוקתם. ועדיף לטפל בקשיים כשהם בתחילתם  ועוד  לא  התקבעו לאורך זמן.

במכון תקבלו יעוץ והכוונה ממאמנת אישית מוסמכת, יועצת  חינוכית  מורשית שמכהנת  בבית  הספר  כרכזת תלמידים בעלי צרכים דיפרנציאליים ומנחה  את  המורים  וההנהלה  בעבודתם  איתם: התמחיתי בעבודה  עם תלמידי שילוב, עם תלמידי ח"מ, אני משמשת כיום רכזת התאמות בדרכי היבחנות בתיכון, רכזת עולים ומלמדת כישורי חיים. מדריכה השתלמויות  מורים  בנושא  העצמת  מורים,  לימוד ואימון  תלמידים  בעבודה  בשעות  הפרטניות. בנוסף לכך, ביצעתי באוניברסיטה שני מחקרים המתמקדים בנושאים של הפחתת אלימות, הפחתת תחושת בדידות והעלאת הביטחון עצמי והיכולת האישית בקרב תלמידים.

מוזמנים לשיחת היכרות מכוונת, ולא מחייבת, בטלפון: 0509005452, דר' ניצן ברוקס. להתראות.    


 יעוץ למנהלי בתי ספר להעלאת השגי בגרויות

משרד החינוך מקצה למנהלים חדשים לווי של מנהל חונך, מאפשר לרכוש את שירותיו של יועץ ארגוני, ובמקרים
של בעיות חמורות שולח מ"דריכות מרום" חיצוניות שתעבודנה על שיפור נושא אחד או שניים. לטעמי, חשוב שמנהל יעזר בשירותיו של יועץ פרטי, כי חשוב שירגיש חופשי לספר על כל הקשיים והמחדלים בחופשיות ובאופן שדבריו והתנהלותו יישמרו בדיסקרטיות.

אציע כאן חלק מהתחומים עליהם אני עובדת עם מנהלים וצוותים בבתי ספר בהם אני יועצת לשיפור הישגים:
א. סיוע למנהלים בפתרון בעיות בשטח
ב. סיוע לצוותים ולמורים שמתקשים בעבודתם: שיפור הפדגוגיה ודרכי ההוראה, עבודה בקבוצות, הכוונה ללומד עצמאי. ניהול "סמכות תומכת", ניהול השעות הפרטניות והמעקב אחריהן, חניכת מורים חדשים ועוד
ג.לווי יועצות בטיפול בתלמידים מאתגרים: בעבודתן עם מחנכים ומורים לצד עבודתן עם התלמידים והוריהם
ד. טיפול בתלמידי שילוב וחינוך מיוחד, עידוד נושא ההכלה וההשתלבות
ד. טיפול בעולים ומתן מענים לקליטתם
ה. שיפור השימוש במתן התאמות בדרכי היבחנות, וייעוץ בבניית תיקים לוועדת התאמות 
ו. הכוונת תלמידים מורים והורים בטיפול בתלמידים עם בעיות קשב והתנהגות
ז. מיצוי המצויינות ובניית מסלולים לתלמידים מצטיינים
ח. עידוד יחסי בית ספר- קהילה, וייזום פעילויות התנדבותיות וחברתיות


 לכם המנהלים, אנו מציעים שיחת יעוץ לאיסוף נתונים וקביעת מטרות ויעדים בזום ללא תשלום,
                  ובהמשך, לווי, יעוץ והדרכה לפי התכנית המוצעת שתיבנה ביחד איתכם.

  צלצלו עכשיו לד"ר ניצן ברוקס: 050-9005452 
                                                         



 
    יש לכם           שאלות?

    התקשרו          עכשיו!
 050-9005452


 
יעוץ פסיכו- פדגוגי לתלמידים ולצוות בית ספרי